Damorove

perjantai 3. tammikuuta 2014

Koh Chang

On tää mahtava paikka! Eilen saavuimme päivällä Koh Changin saarelle. Tratista pääsee hyvin lautalla ja matka on alle tunnin. Menimme aluksi Bailan Bay alueelle, josta kaikki matkatavarat mukana kävelimme Lonely Beach: lle. Meillä ei siis ole koko reissuksi varattuna muut kuin paluulennot (ja meno tietenkin), joten kuljemme "ovelta ovelle" meiningillä. Ekasta paikasta ei löytynyt hyvää paikkaa (turhan kalliita), joten matka jatkui ja päädyimme tänne.

Saari on todellakin upea; tie ympäröi saarta, muuten keskellä on täysin viidakkoa. Eilen emme tehneet kamalasti kummempaa, kuin pyörimme vähän alueella, joimme bisseä ja menimme nukkumaan. Hienosti olimme nukkumassa jo noin klo 21!

Tänään halusimme "vähän" reippailla ja päätimme kävellä melko lähellä olevalle vesiputoukselle. Katsoimme karttaa ja emme hoksanneet, että mittakaava oli hieman eri kuin luulimme, joten kävelimme kesyt 7,5km! Loppupeleissä putoukselle otimme taksin, koska matka olisi ollut about 5km lisää. Matkalla oli todella jyrkkiä ylämäkiä, joten todellinen matka saattoi olla noin 10km vastaava. Ja minä pelkäsin, että lihoan reissulla tai että kunto laskee..

Siinäpäs tämä vesiputous sitten on. Ei kyllä kovin kummoinen ollut tuohon 4,5€ hintaan.. Jos haluaa nähdä putouksen, mennä ottamaan aurinkoa sinne jne, kannattaa maksaa, muuten ei. Oli aika pettymys kyllä koko paikka, mutta tulipahan liikuntaa!

Matkalla putoukselle näkyi tällaisia kavereita! Oli muuten hauskoja ystäviä. Apinat oli touhukkaita ja norsut oli tosi söpöjä. Siellä oli pikku Dumbo myöskin, mutta niistä kuvista olisi ollut "huomaavaista" maksaa, joten tämä riitti.

Matkalla löytyi myös "pieni" perhonen.. En uskaltanut ottaa kuin tämän yhden kuvan, pelkäsin, että tuo monsteri hyökkää päälle, hui!

Päivän ostoksena: aidot Ray Ban aurinkolasit. Maksoi huimat 4€, tinkasin enemmän muttei suostunut. En jaksanut väitellä plus en omista arskoja, joten nämä tulivat heti käyttöön. Loppuillasta käytiin rannalla, minä uiskentelin myös ja otin hetken aurinkoo. Huominen vielä täällä ja matka saa jatkua. Jos jaksan, todennäköisesti huomenna tulee jonkin sortin ruokapäivitys.

Tähän loppuun vielä kuva meidän majapaikasta. Alle 6€ yö ja jos kestää pienen leirintämeiningin, niin tämä on loistava paikka. Oikein viihtyisä pieni paratiisi. Ensi kertaan!

1. Oletan että tuo on vitsi että nuo aurinkolasit olisivat aidot?

2. Tietysti oli vitsi. Etsimme oikein juttuja mistä huomaa niiden olevan feikit. Kaverin laseissa ei lukenut edes Ray Ban oikein!